Gender pay gap narrows

first_imgWednesday 8 December 2010 8:20 pm Gender pay gap narrows whatsapp Share KCS-content WOMEN’S pay packets are catching up with those of their male counterparts, the government said yesterday.The gender pay gap fell to 10.2 per cent in April, down from 12.2 per cent the previous year – the sharpest fall since the measure began in 1997.Women’s hourly pay increased by 2.6 per cent during the surveyed period, considerably higher than the 0.3 per cent growth in men’s wages, according to the Office for National Statistics.“In 1997 the gap for full timers was around 17 per cent, and it’s now dropped to around 10 per cent,” said ONS statistician Mark Williams.For part time work, women’s average weekly wage (£157) is higher than men’s (£142), the report revealed. Yet only 12.5 per cent of board level positions at FTSE 100 companies are occupied by women.This week the coalition government scrapped plans to force companies to publish the pay gap between their male and female employees.Fresh legislation and regulation would not deliver progress, the Equality Strategy said. center_img Show Comments ▼ whatsapp by Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksYou May LikeMisterStoryWoman Files For Divorce After Seeing This Photo – Can You See Why?MisterStoryTotal PastThe Ingenious Reason There Are No Mosquitoes At Disney WorldTotal PastMoneyPailShe Was Famous, Now She Works In {State}MoneyPailSerendipity TimesInside Coco Chanel’s Eerily Abandoned Mansion Frozen In TimeSerendipity TimesBetterBe20 Stunning Female AthletesBetterBeMagellan TimesThis Is Why The Roy Rogers Museum Has Been Closed For GoodMagellan TimesElite HeraldExperts Discover Girl Born From Two Different SpeciesElite Heraldmoneycougar.comThis Proves The Osmonds Weren’t So Innocentmoneycougar.comAlphaCute30 Rules That All “Hells Angels” Have To FollowAlphaCute Read This NextFresh Fruit Sushi: Recipes Worth CookingFamily ProofCreamy Pumpkin Soup: Delicious Recipes Worth CookingFamily ProofYoga for Beginners: 3 Different Types of Yoga You Should TryFamily ProofHiking Gadgets: Amazon Deals Perfect For Your Next AdventureFamily ProofChicken Bao: Delicious Recipes Worth CookingFamily ProofWhat to Know About ‘Loki’ Ahead of Disney+ Premier on June 9Family ProofBack on the Rails for Summer New York to New Orleans, Savannah and MiamiFamily Proof’A Quiet Place Part II’ Sets Pandemic Record in Debut WeekendFamily ProofA Once in 17 Years Cicada Event in Princeton, New JerseyFamily Proof Tags: NULLlast_img read more

Read More →

Czech government prevails in latest Casino Kartáč case

first_img“The internal legal team did an excellent job again and has already defended many billions of crowns in the state in protracted lawsuits with this company,” Minister of Finance Alena Schillerová said. AddThis Sharing ButtonsShare to LinkedInLinkedInShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitter Regions: Czech Republic The District Court agreed with the ÚZSVM and dismissed the compensation claim from Casino Kartáč. Email Address Czech government prevails in latest Casino Kartáč case Subscribe to the iGaming newsletter Legal An initial judgment by the District Court for Prague 1 in December 2019 rejected Casino Kartáč’s assertion that it was due financial compensation for lost revenue, after a 2006 request for online roulette to be legalised was rejected. Casino Kartáč had issued a claim for CZK1.41bn (£48.0m/€53.8m/$65.5m) in compensation for lost profit, alleging that the Ministry of Finance’s procedure for issuing permits for VLTs was incorrect.center_img Casino Kartáč appealed against the ruling, but this was dismissed by the Prague Municipal Court of Appeal. Czech Republic’s government has claimed a victory in a legal dispute with land-based operator Casino Kartáč Group, in relation to the operation of interactive video lottery terminals (VLTs). 22nd January 2021 | By Robert Fletcher Topics: Casino & games Legal & compliance Land-based casino Legal Tags: Casino Kartáč VLT The ruling marks the government’s latest legal victory over Casino Kartáč, after the operator in September last year lost a separate compensation claim for CZK6.9bn over the legalisation of online roulette in the Czech Republic. “The courts have repeatedly ruled in our favour, which confirms our strong legal position. In addition, by managing these disputes without the involvement of external law firms, we save the state considerable financial resources.” Howver, during a hearing in District Court in Prague 1, legal representatives of the Office for Representation of the State in Property Matters (ÚZSVM) agued that the Ministry had acted in accordance with national law.last_img read more

Read More →

Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd (MCFI.mu) 2013 Abridged Report

first_imgMauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd (MCFI.mu) listed on the Stock Exchange of Mauritius under the Agri-industrial sector has released it’s 2013 abridged results.For more information about Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd (MCFI.mu) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd (MCFI.mu) company page on AfricanFinancials.Document: Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd (MCFI.mu)  2013 abridged results.Company ProfileMauritius Chemical & Fertilizer Industry Limited is a Mauritian company that specialises in the production of a comprehensive range of fertilisers for local and international customers. The company deals through several manufacturing and trading companies, supplying products and services that include, complex nitrogen, phosphorous, potassium (NPK) fertilizers, foliar and liquid fertilizers, basic and specialty chemicals for sugar, textile, paint and hotel industries, refrigerants, laboratory services, electrical, and household appliances, electronic equipment, and also commodities such as flour, tires, paper products and steel products. Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Ltd operates through its subsidiaries which include MCFI Ltd, Chemco Ltd, Bychemex Ltd, MCFI (Freeport) Ltd, Elcon Systentechnik Mauritius Ltd, Medigaz Ltd and MCFI-SFB Co. Ltd which is a joint venture between the Company and the Shenzen Shenfubao Group, China. Mauritius Chemical & Fertilizer Industry Limited is listed on the Stock Exchange of Mauritius.last_img read more

Read More →

National Foods Holdings Limited (NTFD.zw) HY2014 Interim Report

first_imgNational Foods Holdings Limited (NTFD.zw) listed on the Zimbabwe Stock Exchange under the Agri-industrial sector has released it’s 2014 interim results for the half year.For more information about National Foods Holdings Limited (NTFD.zw) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the National Foods Holdings Limited (NTFD.zw) company page on AfricanFinancials.Document: National Foods Holdings Limited (NTFD.zw)  2014 interim results for the half year.Company ProfileNational Foods is Zimbabwe’s largest food manufacturer. The company was established in 1920 and produces a broad range of basic foods including maize meal, flour, cooking oil, margarine, rice, salt, snacks, biscuits, pasta, sugar beans, baked beans, popcorn, as well as soap and a full range of animal feed. Recently, a maize based cereal has been added to the National Foods product portfolio. The company’s iconic and home-grown brands Red Seal, Pearlenta, Gloria, Mahatma, Better Buy, ZimGold, National Foods Stockfeeds, Iris, Zapnax, KING and most recently Allegros Popticorn are loved across the length and breadth of Zimbabwe. Gloria and Red Seal have been trusted and esteemed brands in Zimbabwe for almost a 100 years. The company has 2 major shareholders; Innscor Africa Limited 37.73% and Tiger Brands 37.45%. The National Foods Workers Trust, which was established in 1985 by way of a Donation also owns 9.85% of the company. The beneficiaries of the Trust are the National Foods Ltd non-managerial employees. The company is listed on the Zimbabwe Stock Exchange. National Foods has manufacturing sites in Harare, Bulawayo and Mutare from which it distributes its products throughout Zimbabwe. Our people work passionately to add value to the lives of our customers and consumers through our products; striving to continuously improve our existing products as well as progressively adding new categories to our portfolio. National Foods Holdings Limited is listed on the Zimbabwe Stock Exchangelast_img read more

Read More →

232 Bedford Ave / Loadingdock5 Architecture

first_imgCopyApartments, Renovation, Commercial Architecture•New York, United States ArchDaily 2010 Year:  232 Bedford Ave / Loadingdock5 Architecture “COPY” Projects United States 232 Bedford Ave / Loadingdock5 ArchitectureSave this projectSave232 Bedford Ave / Loadingdock5 Architecture ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/70043/232-bedford-ave-loadingdock5-architecture Clipboard “COPY” Save this picture!Courtesy of loadingdock5 architecture+ 7 Share Architects: Loadingdock5 Architecture Year Completion year of this architecture project Text description provided by the architects. Renovation and conversion of existing commercial building for retail use plus addition of duplex single family home above.The design is an attempt to create a passive solar house to minimize heating and cooling costs.We achieved this by constructing a well-insulated building shell out of the Insulated Concrete Forms building system and a large south-facing triple-insulated glass facade which leads to a roof garden on top of the retail space. Save this picture!Courtesy of loadingdock5 architectureThe 4′ roof overhang and the 3rd floor balcony provide shading for the glass facade in summer while the low angle of the sun in the winter will provide heat for the interior. Save this picture!Courtesy of loadingdock5 architectureAs a supplement to the passive solar concept, we utilized an HVAC split system with a heat pump rather than a typical furnace and A/C unit.The heating cost is further reduced through an energy recovery ventilator, which uses the warm exhaust air to preheat the incoming cool fresh air.In the summer months, the ventilator works in reverse. Save this picture!Courtesy of loadingdock5 architectureThe design of the openings on the street-facing facade did not take place until halfway through the construction process when we were able to meet with the clients onsite to determine where certain openings could be placed to respond to light conditions, views of the skies and exterior, and to maintain privacy.Save this picture!PlanProject gallerySee allShow lessRolex Learning Center / SANAA / EPFL PressArticlesKripalu Center for Yoga & Health / Peter Rose + PartnersArticlesProject locationAddress:Brooklyn, NY, USALocation to be used only as a reference. It could indicate city/country but not exact address. Share ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/70043/232-bedford-ave-loadingdock5-architecture Clipboard Apartments CopyAbout this officeLoadingdock5 ArchitectureOfficeFollowProductsConcreteBrick#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousingApartmentsRefurbishmentRenovationCommercial ArchitectureHousingNew YorkUnited StatesPublished on July 22, 2010Cite: “232 Bedford Ave / Loadingdock5 Architecture” 22 Jul 2010. ArchDaily. Accessed 12 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogPanels / Prefabricated AssembliesTechnowoodGRP Siding Façade SystemGlassMitrexSolar PanelsMetal PanelsAurubisCopper Alloy: Nordic BrassWoodParklex International S.L.Wood cladding – FacadeSignage / Display SystemsGoppionDisplay Case – Qd-ClassSkylightsLAMILUXGlass Skylight FE PassivhausStonesCosentinoDekton Surfaces – Cap Ferrat BuildingStonesNeolithSintered Stone – Strata Argentum – Classtone CollectionAcousticSchöckStaircase Insulation – Tronsole®CeramicsTerrealCustom Shape Terracotta CladdingSeatingInterstuhlPillows – HUBPartitionsBuzzispacePrivacy Booth – BuzziRingMore products »Read commentsSave世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my streamlast_img read more

Read More →

BSkyB chooses its Make It Big charity partner

first_imgChicken Shed Theatre Company was chosen from 10 charities that reached the final selection stage. Howard Lake | 30 August 2004 | News BSkyB chooses its Make It Big charity partner About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. BSkyB has chosen The Chicken Shed Theatre Company as its Make It Big charity partner, which should be worth at least £1 million to the charity over the next three years.Mary Ward, co-founder and Artistic Director of The Chicken Shed Theatre Company, said: “This is a wonderful way for us to celebrate our 30th Anniversary, as for the first time we have a major long-term commitment from a commercial partner who shares and understands our passion to introduce more people to inclusive theatre. It is with great anticipation that we look forward to working with Sky – its staff and customers – on many ground breaking projects.”James Murdoch, Chief Executive of BSkyB and a member of the selection panel, said: “Chicken Shed have a vision and passion for delivering inclusive entertainment, as we do at Sky. We are looking forward to working with everyone at Chicken Shed, learning from them and supporting them to ‘make it big.’” Advertisement AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis  20 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThislast_img read more

Read More →

Moto in the Community raises

first_img Moto in the Community, the charitable arm of Moto Hospitality Ltd, has raised £200,000 for Help for Heroes, its charity of the year. It will continue to support the charity throughout 2013.The money was rased by staff and customers at Moto service areas throughout 2012. It will be used to fund a vegetable garden at Tedworth House, one of Help for Heroes’ Recovery Centres, and to sponsor a bedroom for a resident.The Moto in the Community Trust was set up by Moto in 2005 to make a difference to the 56 areas in which the company operates.  So far it has raised £1.7 million to help good causes in the UK. Advertisement Local charity supportAs well as its national charity of the year, the Moto in the Community Trust also provides financial grants to smaller charities and good causes by encouraging each of its sites to adopt a local charity of the year. Moto in the Community raises Howard Lake | 24 April 2013 | News  40 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving.last_img read more

Read More →

Texas voting registration deadline approaching

first_imgTwitter Linkedin What we’re reading: Chauvin found guilty in Floyd case, Xi to attend Biden’s climate change summit Zaed Yousuf Live results: Super Tuesday Twitter ReddIt + posts Zaed is a senior Business Information Systems and Journalism double major from Madison, Mississippi and is currently the executive editor of Politifrog. Outside the classroom he enjoys spending time with friends, arguing about college football, and attending every TCU sporting event possible. Zaed Yousufhttps://www.tcu360.com/author/zaed-yousuf/ Gov. Abbott announces new limits to ballot drop-off sites Patterson apologizes for repeating racial slur Karina Shumate, 21, a college student studying stenography, fills out a voter registration form in Richardson, Texas, Saturday, Jan. 18, 2020. Democrats are hoping this is the year they can finally make political headway in Texas and have set their sights on trying to win a majority in one house of the state Legislature. Among the hurdles they’ll have to overcome are a series of voting restrictions Texas Republicans have implemented in recent years, including the nation’s toughest voter ID law, purging of voter rolls and reductions in polling places. (AP Photo/LM Otero) What we’re reading: Backyard shooting, Hong Kong protests, Trump considers testifying Linkedin Zaed Yousufhttps://www.tcu360.com/author/zaed-yousuf/ Zaed Yousufhttps://www.tcu360.com/author/zaed-yousuf/ Facebook What we’re reading: Former Vice President dies at 93, Chad President killed on frontlines Facebook ReddIt Previous articleThe Skiff: Jan. 30, 2020Next articleWhat we’re reading: Trump signs USMCA; Brexit backed by Parliament Zaed Yousuf RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Zaed Yousufhttps://www.tcu360.com/author/zaed-yousuf/ printKarina Shumate, 21, a college student studying stenography, fills out a voter registration form in Richardson, Texas, Saturday, Jan. 18, 2020. (AP Photo/LM Otero)The deadline to register to vote is coming up for Texas voters. Voters must register by Feb. 3 and can do so by visiting the Vote Texas website and filling out an application. The deadline for absentee ballot applications is Feb. 21 and can be found here. “We’re registering as many people as possible in hopes they will vote,” said Carol Donovan, the chair of the Dallas County Democratic Party. “We just simply asked people to register to vote, and people who hadn’t registered were very excited about registering.”In 2018, only 57% of registered voters in Tarrant County cast their ballot. Both parties are hoping for an increased turnout in March. Voter turnout in Texas has been increasing every cycle. A record 16 million voters are registered for the upcoming election, with 1 million registered in Tarrant County. TCU students and faculty who are registered to vote in Tarrant Country will be able to cast their ballots at the Brown-Lupton University Union, as long as they have valid photo identification. “Being able to vote on campus makes student voting easy and accessible and can raise voter turnout for the area,” said junior political science student Jordan Varat. Before coming to the polls, Texas residents can visit the Texas Secretary of State’s website and confirm their registration status by providing either their name and county or driver’s license number and date of birth. Early voting will begin Tuesday, Feb. 18 and will last until Feb. 28. Texas, as well as 14 other states, will hold primary elections on Super Tuesday, March 3. Abortion access threatened as restrictive bills make their way through Texas Legislature last_img read more

Read More →

BBC Africa’s “disproportionate and dangerous” dismissal of a journalist

first_img The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa News RwandaAfrica Protecting journalistsMedia independence EnvironmentFreedom of expression Receive email alerts November 27, 2020 Find out more Asked about the existence and nature of the complaint, the BBC press office told RSF that it did not “comment on matters related to its personnel” and that all of its journalists had to “respect the broadcaster’s strict editorial standards.” Help by sharing this information Arnaud Froger, the head of RSF’s Africa desk added: “It is astonishing and dangerous that a reputedly independent international broadcaster caved in so easily to alleged pressure from the Rwandan authorities, especially as the BBC has itself been the victim of the extensive censorship that the Rwandan authorities enforce on all those straying from the official line. This decision contributes to the terrorization of journalists working on this sensitive subject and reflects a dangerous externalization of the Rwandan government’s policy of intimidating and suppressing independent journalism.” RwandaAfrica Protecting journalistsMedia independence EnvironmentFreedom of expression Jacques Matand Diyambi, a Congolese journalist working at BBC Africa in Dakar, Senegal, was fired for “serious misconduct” as a result of his interview last November with Charles Onana, the Franco-Cameroonian author of a new book about the 1994 Rwandan genocide entitled “Rwanda, the Truth about Operation Turquoise.” The letter Diyambi received from his editor notifying him of his dismissal, which RSF has seen, said BBC Africa had received a “complaint” about the interview from the Rwandan government accusing the BBC of being “unfair, biased and inaccurate” and reserving the right to “take sanctions” against the broadcaster. Reporters Without Borders (RSF) condemns BBC Africa’s decision to fire a journalist over an interview about the Rwandan genocide that supposedly annoyed the Rwandan government. The dismissal was “disproportionate” and will help to intimidate journalists who tackle this controversial subject, including those outside Rwanda, RSF said. Diyambi’s dismissal has triggered a wave of outrage. In Senegal, the Union of News and Social Communication Professionals (SYNPICS), in which Jacques Matand heads the BBC section, has accused the editor in chief of BBC Africa’s Senegal office of acting without thought for the consequences and of “failing to accept that she is ultimately responsible for everything that is broadcast.” It examined the controversial theory that in 1994 then Rwandan rebel leader Paul Kagame (now the country’s president) may have had a role in President Juvénal Habyarimana’s death in a plane crash, an event that triggered the genocide in which more than 800,000 people died. In Democratic Republic of Congo, where Diyambi is from, the president of the National Union of the Congo Press (UNPC), Boucard Kasonga Tshilunde, has threatened to issue a call to “all Congolese to stop listening” to the BBC and to all local media that retransmit BBC broadcasts “to stop doing so.” Rwanda’s new penal code is still tough on journalists RSF_en @RSF_Inter center_img News @Jacques Matand News Follow the news on Rwanda February 13, 2020 BBC Africa’s “disproportionate and dangerous” dismissal of a journalist Reports to go further But Rwandan minister of state for foreign affairs Olivier Nduhungirehe told RSF that his government “never formally complained” to the BBC about the interview, adding that, “it’s an internal problem within this British media group.” Rwanda is ranked 155th out of 180 countries in RSF’s 2019 World Press Freedom Index. Covid-19 in Africa: RSF joins a coalition of civil society organizations to demand the release of imprisoned journalists on the continent April 6, 2020 Find out more “This decision is both regrettable and disproportionate,” said Assane Diagne, the director of RSF’s West Africa office. “If the BBC thought this journalist failed in his duty to be balanced, there were many other ways it could have told him this or got him to reflect other viewpoints, without imposing such a drastic sanction.” The BBC has been banned from broadcasting its very popular Kinyarwanda-language programmes in Rwanda since 2014, when it broadcast a TV documentary about the Rwandan genocide that the Rwandan authorities branded as “negationist” (genocide denial). Organisation October 10, 2018 Find out morelast_img read more

Read More →

First week of monitoring public media during election campaign shows relatively fair coverage but adjustments needed

first_img Help by sharing this information RSF backs joint op-ed by 120 West African media and journalists calling for Beninese journalist’s release May 20, 2021 Find out more RSF_en After its first week of monitoring media coverage of Mauritania’s election, Reporters Without Borders today said it was pleased to report that the public media are apportioning their coverage of the 19 candidates in a relatively equitable manner. Adjustments are nonetheless desirable. News Organisation The role of public media journalists assigned to cover candidates often lends itself to confusion, with some broadcast journalists speaking on behalf of candidates in the free spots. In the absence of any clarification, viewers and listeners are not in a position to say whether these journalists are acting in a personal capacity or as public media representatives.RecommendationsIn the light of the results obtained during the first week of the campaign, Reporters Without Borders recommends that:- Aside from the individual candidate spots and announcements, the air time and newspaper space assigned to candidates should be adjusted by public media editors during the second week of the campaign so that it is distributed more equally. They should also pay particular attention to the “minor candidates” whose campaigns were not adequately covered during the first week.- The HAPA and radio and TV directors should ensure that journalists assigned to cover candidates refrain from promoting any of these candidates.____________________Monitoring role. Reporters Without Borders is monitoring the electoral coverage of the public media – the public radio and TV stations, the Horizons and Chaab daily newspapers and the Agence Mauritanienne d’Information – from 24 February and until the end of the presidential election. The public media have been chosen because they are subject to the electoral law, which guarantees equal access to all the candidates and parties participating. As a public service financed by the state, they have to a duty to behave in an exemplary manner during the elections. News News Mauritanian reporter held for two days over Facebook post MauritaniaAfrica Receive email alerts After its first week of monitoring media coverage of Mauritania’s election, Reporters Without Borders today said it was pleased to report that the public media are apportioning their coverage of the 19 candidates in a relatively equitable manner. This is reflected in the implementation of the requirements of the High Authority for Press and Broadcasting (HAPA), above all that each candidate should receive free newspaper space and air time.Also the government has complied with the requirement to adopt a lower profile during the campaign, which has been reflected in the fact that the broadcast media have dedicated more of their news programmes to the candidates (41 hours, 56 min, 53 sec) than to government activities (28 hours, 44 min, 38 sec).Adjustments are nonetheless desirable. Aside from the individual candidate spots and announcements, there has been a slight imbalance in favour of certain candidates in air time and newspaper space in the public media.- RADIO AND TV: The state TV news programmes gave more air time to two candidates – Sidi Mohamed Ould Cheikh Abdellahi (44 min, 11 sec) and Messoud Ould Boulkheir (44 min, 4 sec). Overall, they had a total of 15 minutes more than the other candidates during the week, a little more than two minutes a day. The state radio’s “Campaign Report” gave most time to Ould Abdellahi (27 min, 43 sec) but not a lot more than the others.- PRINT MEDIA AND NEWS AGENCY: The Arabic-language daily Chaab and the French-language daily Horizons assigned slightly more of their available space to Ahmed Ould Daddah – 10.32 per cent, against 9.50 per cent to Mohamed Ould Mohamed El Mokhtar Ould Tomi and 9.40 per cent to Mohamed Ould Maouloud. The state news agency AMI evinced a similar bias, with 14.14 per cent of its dispatches referring to Ould Daddah, as against 11.11 per cent to Ould Abdellahi and around 8 per cent to most of the other candidates.- Finally, some candidates received little media coverage aside from the individual spots and announcements. This was above the case with Isselmou Ould El Moustapha, Ba Mamadou Alassane, Rachid Moustapha, Mohamed Ould Ghoulam Ould Sidati, Sidi Ould Isselmou Ould Mohamed Ahid, and Ethmane Ould Cheikh Ahmed Ebi El Maali. The imbalance was attributable in part to the fact that these candidates or their parties had fewer campaign activities.It should be noted that one candidate used the national flag during his free television spots. The electoral law forbids this, and it was stopped after the HAPA intervened. to go further News Follow the news on Mauritania Method of working. Reporters Without Borders calculates the time candidates are being covered and the time they are speaking on the air on all Mauritanian TV and radio news programmes. The organisation also measures the square centimetres of page space they are assigned in the Horizons and Chaab daily newspapers, and the number of references made to them in AMI dispatches. Air time: Includes speaking time and the duration of all forms of coverage (quotes, reports, comments, studio interviews and so on). Speaking time: Time spent by candidates or their representatives speaking directly on the air.The monitoring is being carried out with financial support from the European Union and the International Organisation of Francophone Countries (OIF). Journalists face archaic sanction of capital punishment in some parts of the world July 6, 2020 Find out more MauritaniaAfrica March 6, 2007 – Updated on January 20, 2016 First week of monitoring public media during election campaign shows relatively fair coverage but adjustments needed March 13, 2020 Find out morelast_img read more

Read More →