Ladbrokes to take a punt on rival 888

first_img Tags: NULL whatsapp BOOKMAKER Ladbrokes is preparing a £240m takeover approach for online casino and poker group 888.The betting company is understood to be considering a 70p-a-share deal to buy the online firm, in the first major takeover by new chief executive Richard Glynn.Glynn, who joined from spread-betting firm Sporting Index earlier this year, is understood to be keen to improve the bookmaker’s position in the online market. Although Ladbrokes has strong market presence on the high street, the firm has lost out to rivals online in recent years, and a move for 888 could help to improve its position.Yet the bid could face stiff competition from rivals, with online bookmaker Sportingbet thought to be among other big betting firms who could enter the running.The deal is considerably lower than a £470m bid for 888 attempted by Ladbrokes’ former chief executive Chris Bell four years ago.Concerns over a US Department of Justice crackdown on online betting led to board members refusing to back the plan.American lawmakers introduced legislation in 2006 effectively banning online gambling, handing a raw deal to British betting companies operating in the US.888 remains at risk to prosecution by the US, unlike rivals PartyGaming and Sportingbet, who have both struck deals with the DoJ.Should lawmakers repeal the ban, betting firms could move to unlock the potentially lucrative US market. Last year it was worth an estimated $5.4bn (£3.5bn), a figure that could rise to between $12bn and $16bn if the market is opened up.Ladbrokes told City A.M. it was in preliminary discussions with 888, but added that no offer had been made. Show Comments ▼ Share whatsapp Ladbrokes to take a punt on rival 888 Sunday 19 December 2010 10:13 pm KCS-content More From Our Partners Russell Wilson, AOC among many voicing support for Naomi Osakacbsnews.comPolice Capture Elusive Tiger Poacher After 20 Years of Pursuing the Huntergoodnewsnetwork.orgA ProPublica investigation has caused outrage in the U.S. this weekvaluewalk.comAstounding Fossil Discovery in California After Man Looks Closelygoodnewsnetwork.orgI blew off Adam Sandler 22 years ago — and it’s my biggest regretnypost.comBrave 7-Year-old Boy Swims an Hour to Rescue His Dad and Little Sistergoodnewsnetwork.org980-foot skyscraper sways in China, prompting panic and evacuationsnypost.comNative American Tribe Gets Back Sacred Island Taken 160 Years Agogoodnewsnetwork.orgFlorida woman allegedly crashes children’s birthday party, rapes teennypost.comlast_img read more

Read More →

IGT expects US growth after ‘credible’ Q2 results

first_img Email Address Revenue down following unit sale, but operating income increases in Q2 Subscribe to the iGaming newsletter IGT expects US growth after ‘credible’ Q2 results Topics: Finance Lottery International Game Technology (IGT) has its sights set firmly on growth in the US market after what analysts described as “credible” results in a second-quarter trading update. Operating income increased by 9% year-on-year to hit $209m (£159m/€179m) in the three months through to June 30 despite a 1% drop in revenue to $1.2bn, which IGT said was due to the sale of its DoubleDown Interactive unit in June last year.However, IGT added that growth in other areas of the business, including a plethora of sports betting deals in the wake of the US Supreme Court ruling to overturn the 1992 Professional and Amateur Sports Protection Act (PASPA) in May, had kept the company on the right trajectory.Last month, FanDuel Group selected IGT to serve as its sports betting platform provider in New Jersey, shortly after opening a sportsbook service at the state’s Meadowlands Racetrack. In June, IGT also finalised a deal to provide its sports betting platform to MGM Resorts International on New Jersey. The agreement covers the Borgata Hotel Casino & Spa in Atlantic City (pictured). Although North American gaming and interactive revenue at IGT was down from $310m in Q2 of last year to $254m in the most recent quarter, the company can expect a boost over the remainder of this year as its sports betting deals begin to bear fruit. New Jersey only began taking bets on June 14, just over two weeks before the end of IGT’s Q2 reporting period.Moreover, North American lottery revenue was up to $309m from $293m last year.“The North America Lottery and Italy segments each exceeded our expectations in the period,” IGT chief executive Marco Sala said. “The North America Gaming installed base grew sequentially, and we have a compelling roster of new, for-sale video reel games coming to market in the second half.”Regulus Partners stated following the publication of the results today (Wednesday): “IGT’s Q2 performance is credible given its business positioning, though it is telling that its historical core strength of lottery is materially outperforming a more ‘mixed’ gaming performance (though with guidance for an improved H2) and a truly underwhelming betting outcome.”Regulus also said that while the results illustrate a ‘robust’ underlying performance, they raise concerns over “growth issues” within more traditional business segments.Despite the forecast benefits of sports betting in the US, Regulus erred on the side of caution, saying that even with “strong underlying catalysts”, sports wagering can “seriously underwhelm”.Regulus also picked up IGT’s online business, saying this “remains minimal relative to the size of the group”.However, Regulus also said that while the results illustrate a ‘robust’ underlying performance, they raise concerns over “growth issues” within more traditional business segments.Despite the forecast benefits of sports betting in the US, Regulus erred on the side of caution, saying that even with “strong underlying catalysts”, sports wagering can “seriously underwhelm”.Regulus also picked up IGT’s online business, saying this “remains minimal relative to the size of the group”. This, in tandem with a ‘mixed’ gaming performance and what Regulus said was a “truly underwhelming betting outcome”, could be a cause for concern.“We see this as a relatively dangerous performance cascade: progressively weaker the greater the competition,” Regulus said.With this, Regulus flagged a further risk in the potential impact of Italian regulation changes on future revenue. At present, 15% of group revenue at IGT is from gaming machines in the country.Regulus also returned to the issue of sports betting, saying that the contribution of this market from Italy – 3.4% group revenue and 9% country – while containing lots of ‘country-specific issues’, should raise concerns in terms of seeing sports betting as “some form of simple growth panacea for large traditional/slots-led businesses”.Regulus added: “Italy is a nation of 61 million people, not dissimilar to the population of the east coast of the US, likely to enjoy regulated sports betting in some form in the medium-term.”center_img Finance Regions: US 1st August 2018 | By contenteditor AddThis Sharing ButtonsShare to LinkedInLinkedInShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitterlast_img read more

Read More →

Hills sues US rival FanDuel for copyright breach

first_imgAddThis Sharing ButtonsShare to LinkedInLinkedInShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitter Casino & games Regions: US New Jersey Hills sues US rival FanDuel for copyright breach 24th October 2018 | By contenteditor Operator accused of replicating William Hill’s novice betting guide Topics: Casino & games Legal & compliance Sports betting Horse racing Tags: Race Track and Racino William Hill US has filed a civil suit against FanDuel in New Jersey federal court, accusing the company of copying its betting guide for novice punters in the US. The case relates to the ‘How to Bet Guide’, published by William Hill US in June. Hills said that a similar guide released by FanDuel included identical wording from its own document. In its complaint, Hills highlighted a number of sections in Paddy Power Betfair-owned FanDuel’s ‘How To Bet Guide’ where this is the case, including a paragraph that reads: ‘Alternate & reverse run lines are propositional wagers offered by William Hill on each baseball game’. Hills said in the complaint: “FanDuel’s unauthorised copying is perhaps most evident in the fact that FanDuel actually forgot to remove William Hill’s name when printing the Infringing Pamphlet.” In a statement issued to ESPN, William Hill US CEO Joe Asher (pictured) added: “We are not litigious people but this is ridiculous. If the court finds in our favour, a portion of the proceeds will fund scholarships for creative writing programs at New Jersey universities.” William Hill operates sportsbooks at both Monmouth Park and the Ocean Resort Casino in New Jersey, while FanDuel runs the sportsbook at the Meadowlands Racetrack, where its own guide was distributed. FanDuel, which has so far declined to comment on the allegations, has become a major player in US betting since its launch over the summer, vying with DraftKings to be New Jersey’s leading operator in recent months.  FanDuel last month agreed to pay out on bets placed at erroneous odds during an NFL game after it became the subject of an investigation by New Jersey’s gambling regulator.FanDuel initially said it would not pay out to customers who took odds of 750-1 on the Denver Broncos converting a 36-yard field goal. It said a field goal from that distance has approximately an 85% chance of success “so the astronomical odds offered on something highly likely to occur was very obviously a pricing error”.Image: William Hill Subscribe to the iGaming newsletter Email Addresslast_img read more

Read More →

RFU at a crossroads, according to high court judge

first_imgLATEST RUGBY WORLD MAGAZINE SUBSCRIPTION DEALS LONDON, ENGLAND – FEBRUARY 12: TheEngland team line up for the national anthems prior to kickoff during the RBS 6 Nations Championship match between England and Italy at Twickenham Stadium on February 12, 2011 in London, England. (Photo by David Rogers/Getty Images) “Since it became public knowledge that I was considering resignation I have been overwhelmed by messages of support from all levels of rugby. Literally hundreds of people have urged me not to resign but to remain within the Council to help to improve the governance of the Union. The Council and the wider rugby community is full of very good people whom I do not want to let down. I would like to thank everyone who has been in touch and promise to do all I can to repay the faith they have shown in me.“I believe Council and the RFU are now at a very important crossroads. Council has reaffirmed its confidence in the Board and must therefore also accept its responsibility to ensure that the Board address the issues highlighted in the report. The Acting Chairman of the Board [Paul Murphy] has given me his assurances that this will happen. I believe I can better assist this process by remaining as a member of Council from where I can play an active role in holding the Board and Acting CEO to their commitments to improve governance and restore confidentiality. I have already started that process and am in regular dialogue with the President [Willie Wildash] and Acting Chairman to ensure that we do exercise close scrutiny over the affairs of the Union and provide the necessary checks and balances. All of us on Council must now start to rebuild relationships, put personal animosities aside and restore good governance to this Union.” Judge Jeff Blackett, the Rugby Football Union’s Disciplinary Officer has been forced into making a public statement after the farce of the last 10 days when the Union’s good name was dragged through the mud.Blackett was considering resigning, but has decided to continue in his role for the reasons he has laid out below.“I have spent the last week considering my future as Honorary Disciplinary Officer of the RFU. I have decided not to resign and, given the amount of media interest, I thought it important that I explain why,” he said.“When I was appointed as a judge in 2004 I swore an oath before the Lord Chancellor “to do right to all manner of people after the laws and usages of this Realm without fear or favour affectation or ill will.” I believe that this oath also applies to my role as Honorary RFU Disciplinary Officer where I have always tried to act independently and impartially. Whenever I undertake an investigation or disciplinary proceedings for the RFU I approach the task with the same diligence as if it were part of my professional life as a judge. Sometimes that leads to uncomfortable decisions, but those decisions are made impartially, honestly and publicly.“On 10 June the RFU Council asked me to investigate the recruitment process for the last CEO and the performance director role, the reasons for the Board’s loss of confidence in the CEO, how confidential material was leaked into the public domain and what lessons could be learned for the future. Council subsequently approved Terms of Reference and I brought together a panel of people with appropriate skills and independence of mind. We worked very hard against a challenging timetable to produce a report to inform the RFU Council’s debate on 10 July. The members of the panel are all men of immense integrity and experience and they have given up many hours of their time, for no reward, with nothing to gain but the satisfaction of knowing they were helping the game they love. All members of the panel worked tirelessly, listening to and reading evidence, sifting through it and reaching conclusions. We were unanimous in our assessment of what happened, what went wrong and what was necessary to rectify the problems we discovered and we are satisfied that we have produced a robust, evidence-based report. We hoped that Council would accept the report and discuss the recommendations. “The report contains some criticism of the former Chairman of the RFU, the Board and some of the governance of the Union. We were particularly very disappointed about the amount of leaking of confidential information which caused significant reputational damage to the Union. The recommendations were designed to restore confidence in the Union, to begin to rebuild its tarnished reputation and to start a process to improve our governance.“Council received the report and, following extensive debate, they decided not to implement all of our recommendations and left those relating to governance on the table for further discussion. They also voted after debate not to publish the report. Whether or not the report is published is now a matter for them and not me because they have taken ownership of it. My panel and I were disappointed by Council’s decisions and I indicated that I would have to consider my position.“During the discussion the issue which caused me the most distress personally concerned a threat of legal proceedings against my panel for defamation if the report is published, which was served during the debate in Council. Any such proceedings would not succeed but I felt that their, and my, integrity was being impugned. This whole episode has impacted on me personally much more than I expected. This, together with the amount of media attention, caused me to question whether I was causing damage to the RFU and to myself and my family by remaining as the Disciplinary Officer.last_img read more

Read More →

Noah’s Ark Children’s Hospice, RNLI & Greenpeace UK among 2020 National Fundraising Award winners

first_img Tagged with: Awards Institute of Fundraising About Melanie May Melanie May is a journalist and copywriter specialising in writing both for and about the charity and marketing services sectors since 2001. She can be reached via www.thepurplepim.com. AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis1 Fundraising organisationsCharity-Business Partnership of the Year: Age UK & CadburyThe #ChangeCollective Award: Youth Sport TrustThe Social Purpose Award: IKEAMost Committed Company to the Sector: Open Creates Noah’s Ark Children’s Hospice has won this year’s National Fundraising Award’s Fundraising Campaign of the Year, with Macmillan, RNLI, UNICEF UK and Greenpeace UK also among the 2020 winners.The award ceremony usually takes place during July’s annual Fundraising Convention. However, due to the coronavirus pandemic, the Chartered Institute of Fundraising, like many other organisations, has had to change its plans for the event.The Fundraising Convention is now taking place online in July, while the award winners were announced on 29 May on Twitter.In full, the winners are:Individual categoriesYoung Fundraiser of the Year: Ibrahim YousafVolunteer Fundraiser of the Year: Rachel Clark – We Hear YouRising Star: Naomi Tomlinson – Suzy Lamplugh TrustFundraiser of the Year: Eddie Taylor – Alive & Kicking Melanie May | 8 June 2020 | Newscenter_img  242 total views,  2 views today  243 total views,  3 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis1 Fundraising campaignsBest Supporter Experience: British Red Cross – Online Regular Givers Journey RedesignIndividual Giving Campaign of the Year: RNLI – Perfect StormLegacy Campaign of the Year: Macmillan Cancer Support – Macmillan Free Will ServiceFundraising Campaign of the Year: Noah’s Ark Children’s Hospice – Building the ArkRegional Campaign of the Year: Caring in Bristol – Making Homelessness History in BristolFundraising Event of the Year: Greenpeace UK – Major Gifts: Protecting the OceansInnovations in Fundraising: UNICEF UK – Paddington’s Postcards Noah’s Ark Children’s Hospice, RNLI & Greenpeace UK among 2020 National Fundraising Award winnerslast_img read more

Read More →

NFL in crisis over brain and other injuries

first_imgAaron HernandezWhen autopsy findings were released Nov. 9, the cause of death of 27-year-old Aaron Hernandez, a National Football League player with the New England Patriots, confirmed an earlier September diagnosis. The multitalented Puerto Rican tight end was found hanging in his cell earlier this year while serving a life sentence for a 2013 murder conviction.Medical examiners discovered that Hernandez had suffered from stage 3 chronic traumatic encephalopathy, more commonly known as CTE. Stage 4 is the most acute stage of this degenerative brain disease caused by constant trauma.CTE has developed into a deepening crisis for players exposed to the violent physical game of football, especially helmet-to-helmet direct hits to the head or hitting their heads after being tackled on the playing field. The result of these ongoing hits is concussion. These hits are happening at such a rapid rate that established protocols for early diagnoses of concussions are being ignored.Boston University neuropathologist Dr. Ann McKee, along with her team, have examined more than 100 brains of deceased former NFL players, including Hernandez’s. She stated, “This is the first case that we’ve seen that kind of damage in such a young individual.” She said Hernandez’s brain resembled someone typically 20 years older with the same disease. (CNN, Nov. 10)CTE can severely impair areas of the brain that help control judgment, emotions and memory. These symptoms most resemble dementia and Alzheimer’s disease. While Her­nandez only played for two years in the NFL, he also played high school and college football.Since CTE can only be diagnosed posthumously, a number of notable NFL players — such as Junior Seau, 43, who spent most of his celebrated career as a linebacker with the San Diego Chargers, and former Chicago Bears safety Dave Duerson, 50 — tragically committed suicide and left evidence that it was in order to donate their brains to CTE research.Brain injuries can start earlyUp until 2016, the NFL hierarchy denied or downplayed the impact of head trauma on players in an attempt to not be responsible for providing health care to former players suffering from this incurable disease. But the NFL was ultimately forced to provide upwards of $5 million for each of these players’ health care — small potatoes for the ­multibillion-dollar league.CTE not only affects professional football players. In August, a study by the Journal of the American Medical Association showed that an alarming and growing number of high school and college players are showing signs of CTE. The disease was found in the brains of three out of 14 high school players (21 percent) and 48 out of 53 college players (91 percent).These startling numbers indicate that this kind of head trauma can begin as early as elementary school, when many young boys start playing football. There is a growing chorus of critics who are characterizing the violent nature of football as child abuse and calling for its total abolition.Alarming number of NFL injuriesAlong with the devastating potential of more CTE cases is the avalanche of season-ending injuries halfway through the 2017 NFL season. It is already a well-known fact that the NFL has the shortest playing span — an average of three to four years — out of the four major professional sports (the other three are baseball, basketball and hockey).Injuries are nothing new in the NFL, but there has been much more public attention directed to them due to injuries to high-profile players like Aaron Rodgers, DeShaun Watson, Richard Sherman and J.J. Watts, to name a few.Normally, teams play on Sunday for five months, with each team getting only a two-week break. But there are also games on Thursday and Monday nights during the regular season. Sometimes teams play on a Sunday and four days later on Thursday.This is hardly enough time to allow a starting player’s body to “recover” from hard tackling and traumatic hits between games, and it also makes players even more vulnerable to injuries. During a Thursday night game on Nov. 9, six players from the former Super Bowl champion Seattle Seahawks team were injured, including Sherman, an all-pro defensive player who ruptured his Achilles tendon.A growing number of players are demanding that Thursday football games be eliminated altogether. Sherman’s teammate, Doug Baldwin, stated: “Thursday Night Football should be illegal. This shit should be illegal. It is not OK. It’s not OK. You can quote me on that.” (sbnation.com, Nov. 10)Put players before profits!Life-threatening and season-ending injuries to players are not a top priority to billionaire and multimillionaire owners. Along with the NFL hierarchy, starting with NFL commissioner Roger Goodell, their main goal is lucrative TV revenue profits.In 2016, 32 NFL teams split an estimated $7.8 billion from this revenue, which also includes leaguewide sponsorships, licensing and merchandise sales. This is an increase of 10 percent compared to 2015, according to Bloomberg News.Putting aside the multimillion-dollar contracts of a handful of players, the average annual salary of an NFL player is less than $2 million. The last thing the owners want to do is pay for health care for the players, who they view as expendable gladiators — especially if they retire with debilitating injuries.Goodell, on the other hand, is seeking an extension of his own contract from the owners until 2024: a salary increase from $30 million to $49.5 million, the use of a private jet for life and lifetime health insurance for his family.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Read More →

Appeal court upholds suspended prison sentence for newspaper editor

first_img News News April 28, 2021 Find out more NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs say Follow the news on Morocco / Western Sahara Reporters Without Borders today condemned a Casablanca appeal court ruling on 9 May upholding a suspended sentence of a year in prison and a fine of 100,000 dirhams (9,000 euros) for Driss Chahtane, the editor of the Arabic-language weekly Al Michaâl, for allegedly libelling Algerian President Abdelaziz Bouteflika.The sentence is yet another reminder of the need to decriminalize press offences, Reporters Without Borders said. Chahtane was convicted under article 52 of the Moroccan press code of “offence against a head of state.”Al Michaâl published a statement yesterday criticising the conduct of the trial. “The verdict took no account of the many complaints by the defence about flagrant procedural irregularities, above all the refusal to submit the Algerian president’s supposed petition.”The newspaper’s lawyers refused to address the court during the final hearing and staged a walk-out protesting that “the conditions of a fair trial and respect for the right of defence are not guaranteed.”The case was about a cartoon of the Algerian president published in the weekly’s 31 May – 6 June 2005 issue together with a satirical article about his private life, which he reportedly considered to be libellous. Chahtane was questioned at length by the Casablanca police and then by a Casablanca prosecutor on 5 June 2005. Receive email alerts Hunger strike is last resort for some imprisoned Moroccan journalists Organisation Morocco / Western SaharaMiddle East – North Africa RSF_en center_img RSF joins Middle East and North Africa coalition to combat digital surveillance News to go further Morocco / Western SaharaMiddle East – North Africa June 8, 2021 Find out more Help by sharing this information News April 15, 2021 Find out more May 11, 2006 – Updated on January 20, 2016 Appeal court upholds suspended prison sentence for newspaper editorlast_img read more

Read More →

Assaults on journalists rise as two attacked in South

first_img IraqMiddle East – North Africa February 15, 2021 Find out more Follow the news on Iraq Three jailed reporters charged with “undermining national security” Iraq : Wave of arrests of journalists covering protests in Iraqi Kurdistan RSF_en December 28, 2020 Find out more Help by sharing this information Organisation News to go furthercenter_img News December 16, 2020 Find out more News News RSF’s 2020 Round-up: 50 journalists killed, two-thirds in countries “at peace” IraqMiddle East – North Africa Receive email alerts Reporters Without Borders today condemned a growing number of physical attacks on Iraqi journalists while trying to do their job. It has recorded more than 20 such cases since the start of 2008.Two journalists were recently assaulted in Basra, southern Iraq, one by soldiers and the other by a minister’s security guard.“Assaults are constantly escalating in Iraq. Journalists are working in a climate of insecurity that worsens all the time,” the worldwide press freedom organisation said. “This brutality perpetrated by soldiers or over-zealous body guards, comes on top of the risks of murder and kidnapping journalists have had to face for the past five years.”Iraqi soldiers seized and beat Issam al-Sudani, a photographer working for Agence France-Presse on 10 May after he took shots of bomb damage in the al-Hakimiya district of Basra. He told them he had received advance permission from the local police chief. He said that one officer tried to strangle him, accusing him of “supporting the terrorists”.The following day, a journalist working for Radio Sawa, Safa al-Issa, was beaten up by a minister’s guard when he tried to cover the closing ceremony of a poetry festival in Basra. “They wouldn’t let me in, saying there was no room. I showed them my press card but in vain. They pushed me into another room and brutally beat me. They also threatened to put a plastic bag over my head”, the journalist said. May 14, 2008 – Updated on January 20, 2016 Assaults on journalists rise as two attacked in Southlast_img read more

Read More →

Editor released but cable TV operator closed in Jalalabad

first_img Situation getting more critical for Afghan women journalists, report says AfghanistanAsia – Pacific June 2, 2021 Find out more May 3, 2021 Find out more Follow the news on Afghanistan Afghanistan : “No just and lasting peace in Afghanistan without guarantees for press freedom” Abdul Ghafur Aiteqad, publisher of the privately-owned weekly Farda (Tomorrow), was freed on 23 December after President Karzai returned to Kabul. He had been held for four days in a small cell with eight common law prisoners. The shutdown by security police in Jalalabad of that city’s only cable TV operator, on the orders of the conservative Supreme Court, has been confirmed.___________________________________________________________20.12.02Reporters Without Borders (Reporters Sans Frontières) expressed its grave concern today about this week’s ban by the Afghan Supreme Court on foreign TV broadcasts by the city of Jalalabad’s only cable company and the arrest of an editor who published a cartoon of President Hamid Karzai.”Simply saying one supports press freedom does not guarantee it,” said Reporters Without Borders secretary-general Robert Ménard in a letter to information and culture minister Sayeed Makhdom Raheen. “We ask you to see that the editor is released and that the cable TV company can operate freely. We do not understand how a cartoon of the president and the showing foreign films undermine national security.”The Supreme Court, which is controlled by conservatives close to the fundamentalist Jamat-e-Islami party, ordered the authorities in the eastern city of Jalalabad on 18 December to stop the local Afghan Cable TV company from relaying foreign stations, especially Indian ones, which it said broadcast programmes that were “contrary to Afghan customs.” Provincial officials, notably police chief Ajab Shah, has reportedly since closed down the cable operation.Anonymous leaflets have circulated in the city in recent weeks calling for the company’s shutdown. Its director, Muhammad Humayan, told a Reporters Without Borders representative in October that the firm had already connected 600 households in the city after getting permission to operate. But he said he exercised self-censorship by not relaying stations with vulgar or obscene material. RSF_en March 11, 2021 Find out more Abdul Ghafur Aiteqad, editor of the privately-owned weekly Farda (Tomorrow), was arrested on 19 December at his office in Kabul after publishing a cartoon on 15 December showing President Karzai playing a harmonium and singing “Reconstruction! Reconstruction!” before a group of Westerners who were dancing and brandishing dollar bills. The UN representative in Afghanistan, Lakhdar Brahimi, was shown at the microphone saying: “Soon we’ll have another World Bank money-borrowing ceremony-but with interest to pay.” The editor’s arrest was reportedly ordered by defence minister Marshal Mohamed Fahim.Farda is one of 130 privately-owned publications that have sprung up in Kabul since the Taliban regime collapsed. Reporters Without Borders issued a report in October called “Press freedom a year after the fall of the Taliban.” to go further Organisation News News News Receive email alerts AfghanistanAsia – Pacific Help by sharing this information December 20, 2002 – Updated on January 20, 2016 Editor released but cable TV operator closed in Jalalabad News RSF asks International Criminal Court to investigate murders of journalists in Afghanistanlast_img read more

Read More →

Authorities urged to defend media freedom with more energy

first_img Ukraine escalates “information war” by banning three pro-Kremlin media Help by sharing this information News UkraineEurope – Central Asia RSF_en Reporters Without Borders completed a three-day fact-finding visit to Ukraine today in response to a marked increase in press freedom violations during the first half of 2010, which had ended the tendency of the past few years for the situation to improve.During the visit, Reporters Without Borders met with representatives of national and regional news media, press freedom organisations, ruling party and opposition parliamentarians and government officials.The press freedom organisation’s initial findings support its concerns about the overall climate in which journalist work. It is worried about cases of physical attacks and harassment (such as those involving Serhy Andrushko of STB and Serhy Kutrakov of Novyi Kanal) especially when those responsible are not prosecuted. This impunity could be seen by officials as a signal that they can treat journalists as they see fit.The editorial independence of the broadcast media appears to be at the heart of media freedom in Ukraine. A lot is at stake as the public gets most of its news from radio and TV. The creation of a significant public broadcasting group that is free of government control is vital for media pluralism. The independence of the media regulatory authorities also appears to be essential for ensuring that the news media continue to be independent.Several cases of censorship of different kinds have been brought to our attention. In some cases, the source of the censorship was the management of the news media, so it can be regarded as self-censorship. But in several other cases, direct intervention by political authorities was suspected.The allocation of TV broadcast frequencies and, in particular, the danger that TVi and 5 Kanal could lose the frequencies they were allocated in January, appears in the current context to be a form of political pressure.Reporters Without Borders would finally like to draw the difficulties of the regional and local press to the attention of the authorities, even if they are not solely to blame. Provincial media and journalists are exposed to a great deal of pressure and are rarely in a position to defy officials who often combine political and economic power (as in the case of Avtor-TV in the eastern city of Dniprodzerzhynsk).Reporters Without Borders stands ready to meet with the Ukrainian authorities including the president. It would be willing to return to Ukraine at any time to talk to senior government figures and any other officials who are involved in the issue of press freedom.Meanwhile, Reporters Without Borders would like to make the following initial recommendations to the authorities:- Deal with flagrant violations of the freedom of the media and journalists with all the necessary rigour and thoroughness. In particular, ensure that those responsible for physical attacks on journalists are prosecuted.- Make sure that state agents implement all the legal provisions concerning press freedom and, in particular, article 171 of the criminal code.- Ensure that a public broadcasting group is created that is independent of the government.- Ensure that the system of allocating broadcast frequencies is transparent and that, in the case of TVi and 5 Kanal, the next hearing is open to the public.- Guarantee the independence of the broadcast media regulatory authorities, paying particular attention to their composition and the way their members are appointed.- Ensure free and rapid access to public information, both for journalists and ordinary citizens.- Guarantee the transparency of the investigation into Georgyi Gongadze’s murder and ensure that the upcoming trial is an open one. News News Organisation UkraineEurope – Central Asia Newscenter_img Follow the news on Ukraine Crimean journalist “confesses” to spying for Ukraine on Russian TV February 26, 2021 Find out more March 26, 2021 Find out more July 21, 2010 – Updated on January 20, 2016 Authorities urged to defend media freedom with more energy Receive email alerts to go further Ukrainian media group harassed by broadcasting authority September 7, 2020 Find out morelast_img read more

Read More →